Pozycjonowanie, krótka charakterystyka.


Wiele firm decyduje się na stworzenie własnej strony internetowej, licząc na to, że samo jej powstanie wpłynie znacząco na wzrost sprzedaży. Tymczasem strona sama w sobie nie zagwarantuje sukcesu - to tak jakby wydrukować ulotki reklamowe w celu odłożenia ich na półkę.

Reklama będzie skuteczna tylko wtedy, jeśli dotrze do odpowiednich osób. Jaki wpływ ma na to pozycja zajmowana przez stronę? Znakomita większość internautów nie wykracza poza pierwsze 2-3 strony wyników wyświetlanych przez wyszukiwarki. Jeśli więc oferta ma dotrzeć do dużej ilości potencjalnych klientów, trzeba zadbać by zmazała się na w czołówce wyszukiwanych stron. Dzięki temu firma może zyskać wiele korzyści. Im wyższa pozycja tym więcej osób odwiedzających stronę, a to przekłada się na wzrost sprzedaży.

• wysoka pozycja strony w wyszukiwarce wzbudza zaufanie klientów do firmy i podnosi jej wiarygodność

• koszty pozycjonowania są dużo niższe w porównaniu do tradycyjnych form reklamy i dlatego mogą sobie na nią pozwolić także mniejsze firmy

• dzięki zastosowaniu określonych narzędzi i odpowiednio dobranych słów kluczowych wyniki pozycjonowania przynoszą długotrwałe rezultaty

• żadne inne media nie rozwijają się tak szybko jak intranet, a co za tym idzie stale poszerza się grono potencjalnych klientów, do których można dotrzeć właśnie tą drogą

Trzeba pamiętać, że tradycyjne metody wyszukiwania informacji (np. książki telefoniczne) wyszły już niemal całkowicie z użytku. Głównym narzędziem służącym do wyszukiwania ofert stal się Internet i tu tez panuje zasada, „Kto pierwszy ten lepszy”.

Czym się różni SEO od SEM?


W pozycjonowaniu wykorzystywane są dwie główne metody: SEO i SEM. W przypadku SEO, czyli Search Engine Optimization uzyskane wyniki są powiązane z jakością prac wykonanych przez osobę pozycjonującą. Z kolei skuteczność SEM - Search Engine Marketing, jest uzależniona od nakładów finansowych, jakie gotów jest ponieść właściciel witryny.

Obie metody mają swoje wady i zalety. Do plusów SEO można zaliczyć:

• niski koszt w odniesieniu do innych form marketingu sieciowego

• długotrwałe efekty przynoszące korzyści nawet po upływie znacznego czasu od chwili zaprzestania pozycjonowania

• budowanie pozytywnego wizerunku firmy opierającego się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania

• wzbudzanie wysokiego zaufania użytkowników do firmy wynikające z zajmowania pierwszych miejsc w naturalnych wynikach wyszukiwania

• wysoki współczynnik kliknięć

Wadami tej metody są:

• wymaga dużego nakładu pracy

• ograniczenie ilości słów lub fraz kluczowych, na które pozycjonowany jest serwis

• długi czas oczekiwania na efekty

• brak gwarancji skuteczności działań związanych z tą metodą pozycjonowania

• zastosowanie (świadome lub nie) nieetycznych technik grozi wykluczeniem strony z wyników wyszukiwania

Metoda SEM wykorzystuje środki oferowane przez przeglądarki, pozwalające na dotarcie do użytkowników i obejmuje szeroki wachlarz działań promocyjnych. Wśród głównych zalet tej metody można wymienić:

• brak ograniczeń w ilości słów kluczowych

• możliwość stałej kontroli kosztów reklamy

• krótki okres oczekiwania na efekty

• możliwość przeprowadzenia szybkich kilkudniowych akcji

• gwarancja uzyskania wysokich wyników przy ustawieniu wysokich kosztów reklamy

• pewność wyświetlania linku dla określonego słowa kluczowego

• możliwość pominięcia etapu optymalizacji strony

Do wad SEM można zaliczyć:

• wysoki koszt przy pozycjonowaniu długotrwałym

• duże koszty przy wykorzystaniu popularnych słów kluczowych

• krótkotrwałe efekty pozycjonowania

• możliwość wystąpienia strat na skutek działania konkurencji przy zastosowaniu metody „płać za kliknięcie”

Przejdź teraz do : Pozycjonowanie, czy reklama tradycyjna?


strony internetowe